Ce trebuie să pregătești până la momentul depunerii cererii de înscriere în Programul Casa Eficientă Energetic?

La momentul înscrierii în Programul Casa Eficientă Energetic, nu trebuie să faceți dovada că aveți oferte scrise de la furnizori, ci trebuie să știți, măcar estimativ următoarele:

  • ce tipuri de lucrări de renovare o să faceți;
  • cât vor costa lucrările de renovare;
  • ce clasă energetică va avea locuința după renovare.

Prin cererea de înscriere vi se cere să știți câți bani vreți sa accesați de la AFM (cuantumul primei de eficiență energetică), ținând cont de indicatorii de eficiență din CPE-ul și auditul energetic inițial.

Pentru a calcula această sumă, trebuie să țineți cont de cele 3 praguri de finanțare, respectiv 40.000 lei, 55.000 lei si 70.000 lei.

Praguri de finanțare vs. Contribuția Proprie | Program Casa Eficientă Energetic 2020

Practic, aici vă este de ajutor calculatorul Casa Eficienta Energetic pregătit de către echipa Geta Energeta. Descarcă de aici calculatorul în format excel.

Noi vă recomandăm ca înainte să trimiteți cererea de înscriere în Programul Casa Eficientă Energetic, să cereți oferte de preț de la firmele specializate pentru lucrările de renovare pe care v-ați propus să le faceți prin program.

Ofertele de la furnizori nu vi se cer din partea AFM, dar:

  • sunt necesare  pentru a putea estima bugetul total al renovării
  • vă ajută să vă încadrați cât mai realist costurile viitoare în bugetul întregului proiect. 

Important, la momentul înscrierii cererii trebuie să știți cât sunt cheltuielile Neeligibile din proiect (în valoare absolută). 

Pentru a putea estima cât mai bine totalul cheltuielilor neeligibile din proiect, trebuie să știți costul total al lucrărilor de renovare a casei (atât cheltuielile eligibile cât și cele neeligibile).

Pasul 1: Buget total renovare

Întâi vom aduna absolut toate costurile implicate în proiect în funcție de necesarul specific de renovare al fiecărei case (echipamentele / sisteme de iluminat noi, costul manoperei, onorariul firmei de execuție, costul certificatelor energetice și a auditurilor energetice, etc.).

Forma simplistă a bugetului se transmite către AFM la data completării cererii de înscriere în program.  Iar în etapa post renovare, când pregătim dosarul de decontare, abia atunci se vor anexa dovezile pentru lucrările executate și atunci vom depune contracte semnate cu furnizorii și facturile fiscale.

Pasul 2: Total cheltuieli eligibile

Apoi, vom verifica care din categoriile de cheltuieli necesare pentru renovarea casei  sunt eligibile pentru finanțare nerambursabilă prin Programul Casa Eficientă Energetic.

Pentru a verifica eligibilitatea cheltuielilor, a proiectului și a solicitantului, descarcă de aici grilele de evaluare pentru analiza tehnico-economică de evaluare a conformităţii documentelor şi eligibilităţii solicitantului, respectiv pentru analiza juridică de evaluare a conformităţii documentelor şi eligibilităţii solicitantului.

Pasul 3: Contribuția proprie totală

Cât pui efectiv din buzunar?

Cheltuielile neeligibile sunt acele categorii de cheltuieli care rămân neacoperite prin program, care nu vor fi decontate de AFM prin program. Plata cheltuielilor neeligibile este în totalitate în responsabilitatea ta, ca proprietar (sau co-proprietar) al locuinței și te angajezi să acoperi aceste cheltuieli din propriul buzunar.

Așadar contribuția proprie totală va fi egală cu cheltuielile neeligibile, plus 40% din cheltuielile eligibile.

Vezi serviciile noastre de consultanță pentru programul Casa Eficientă Energetic 2020.

Scrie un comentariu